Wednesday, March 17, 2010

White Burda Jacket 2009-04-116



Efter att den föregående jackan blev så lyckad tänkte jag att det kan vara bra med en mera neutral färgad jacka. Jag hittade ett ganska stadigt vitt tyg i Marimekkos restbitslåda. Förra våren hade jag överlagt att sy den här jackan och nu blev det av. Jag ville göra svarta stickningar så att den skulle passa med en svart-vit kjol jag har. Av restbiten fick jag just och just ut en kjol åt Vivi (Burda 2010-02-104). Här på bild tillsammans med en Burda t-skjorta (2009-02-108) jag också nyligen sydde åt mig och Vivi.

After making the corduroy jacket I wanted to do a more neutral colored jacket and found a firm white fabric at Marimekko. I had thought to make this jacket last spring and now I finally made it. I wanted to make black topstitching on it so that it would suit a black and white skirt I have. From the rest fabric I made a skirt to Vivi (Burda 2010-02-104). On the picture here combined with a Burda t-shirt (2009-02-108) I made earlier to me and Vivi.


1 comment:

  1. Love the topstitching. It really makes the jacket pop. And you have a really nice mini wardrobe happening.

    ReplyDelete